Saturday 12 November 2011

info mengenai jenama laptop di seluruh dunia,,,,,

FUJITSU COMPUTER SYSTEMS



LATAR BELAKANG

Fujitsu Computer Systems (FCS) menyediakan perbagai jenis perkakasan dan produk untuk membantu pengguna meningkatkan infrastruktur teknologi maklumat. Syarikat ini memahami kuasa (power) yang boleh dicapai daripada maklumat sekiranya ia di dioptima dan diusahakan dengan betul.

FCS mengeluarkan pelbagai produk seperti komputer, pelayan (server), storan dan perisian yang berspesifikasi tinggi dan boleh dipercayai. Selain daripada itu syarikat ini juga menyediakan servis secara professional bagi membantu pengguna dalam mengurangkan risiko dan komplikasi, meningkatkan prestasi dan juga beroperasi pada tahap maksima.

FCS turut mementingkan servis selepas jualan kepada pengguna berterusan. Terdapat beberapa kategori servis selepas jualan yang boleh dipilih bersesuaian dengan kehendak pengguna tersebut.

FCS yang berpangkalan di Sunnyvale, California adalah hak milik penuh Fujitsu Limited. Syarikat ini menawarkan produk-produk berikut:

--> Komputer Riba (Notebook) LifeBook®
--> Komputer Tablet Stylistic®
--> Komputer Meja (Desktop) ESPRIMO™ & CELSIUS
--> Pelayan (Server)  PRIMEPOWER™, PRIMEQUEST™ & PRIMERGY®
--> Storan (Storage) ETERNUS™


PRODUK

IBM memasarkan produk-produk berikut kepada pengguna:

1. Komputer Riba

Fujitsu LifeBook® adalah merupakan komputer riba yang berkualiti dan berkapasiti tinggi serta pernah memenangan pelbagai anugerah.


Fujitsu LifeBook Models C-7661


Fujitsu LifeBook P2020

2. Komputer Tablet

Fujitsu adalah merupakan peneraju utama dalam pengeluaran komputer tablet. Antara komputer tabletnya yang terkenal ialah Stylistic® dan LifeBook.


Stylistic® 500


Fujitsu FMV-T8210 Lifebook Tablet

3. Komputer Meja

Fujitsu mengeluarkan pelbagai jenis komputer meja yang berinovasi dan berkapasiti tinggi. ESPRIMO™ dan CELSIUS adalah merupakan jenis-jenis komputer meja yang utama.


Esprimo P5600 - A3200


Fujitsu Celcius N440

4. Pelayan

Diantara pelayan ternama dan berkapasiti tinggi yang dikeluarkan oleh Fujitsu ialah PRIMERGY®, PRIMEPOWER® dan PRIMEQUEST™.


Fujitsu Primergy TX200


PRIMEPOWER 850


PRIMEQUEST 400

5. Storan (Storage)


ETERNUS Storage  


** SOURCES:
http://www.fujitsu.com/my
http://www.computers.us.fujitsu.com

                                                                                                             < kuj0 fenZ>

No comments:

Post a Comment